Semaklah Darjat Hadis di Sini



بحث عن:

Selasa, 26 Januari 2010

Mengekang Kemaraan 'West Life.'

Mengekang Kemaraan 'West Life'
Assalamualaikum!

Ana sebenarnya tidak ada terfikir untuk menulis apa-apa makalah pada pagi ini. Namun, oleh kebejatan yang menjadi-jadi disebabkan pengaruh budaya Barat yang merebak di kalangan pelajar-pelajar Malaysia di sana, ana terpaksa.

Saudara, Barat atau timur adalah arah mata angin sahaja bagi merujuk dua bahagian muka bumi. Barat merujuk kepada Eropah, Amerika Utara, Amerika Selatan, dan lain-lain sementara timur adalah sebaliknya. Sedangkan Islam, satu agama yang dibangkitkan Allah melalui pengutusan risalah-Nya, Muhammad -Allah berselawat ke atas-Nya- bukan mewakili Barat mahupun Timur atau tengah! Islam adalah Islam.

Cumanya, banyak ideologi-ideologi 'canggih' masa kini berpunca dari Barat. Ideologi yang dicetuskan Barat merosakkan ketulenan fitrah manusia. Inilah yang ditentang oleh Islam. Satu demi satu isme dibawa kepada masyarakat dunia seperti feminisme, komunisme, liberalisme, sekularisme, hedonisme, dan lain-lain menjadikan dunia haru-biru. Memang gaya hidup hasil aplikasi isme Barat itu nampak hebat malah menyeronokkan bagaikan hidup di syurga kerana bebasnya diri melakukan apa saja. Maka ketahuilah wahai manusia, hidup ini sementara saja; kepada Alah jua tempat kembalinya!

Kebanyakan manusia terpegun dengan kehidupan Barat dan antaranya manusia Muslim. Mereka lihat cara hidup Baratlah yang menjamin kebahagian dan ketenangan hidup. Mereka sebenarnya telah dirasuk. Akal mereka telah rosak. Mereka tinggalkan cara hidup Muslim. Mereka ambil gaya hidup Brett Pit, Angelina Jolie, dan sebagainya. Mereka ingat masyarakat Barat sendiri bahagia dengan kehidupan mereka. Mereka tidak kaji berapa ramaikan orang Amerika dan Eropah yang bunuh diri kerana kecewa dengan hidup; hidup cara Barat!

Barat selalu mengangung-agungkan pemikiran. Mereka cakap mereka rasionalis. Apa-apa mesti ada hujah yang boleh diterima akal. Kalau sungguh mereka berfikir ikut logik akal, sudah tentu mereka akan menerima bahawa dunia ini ada penciptanya. Bukankah Adnan Oktar, saintis Islam Turki sudah berjaya mematahkan hujah-hujah teori Evolusi Darwin dengan 'Atlas of Creations'-nya? Kalau mereka menggunakan akal dengan betul, sudah tentu mereka taajub, mengapa agama-agama di atas muka bumi ini mempunyai persamaan antara satu sama lain; bagaikan memberi isyarat bahawa semua agama ini berasal dari sumber satu, iaitu agama Nabi Adam AS?!

-Kembalilah kepada Tuhan, cahaya kehidupan. Rahsia bahagia di dunia. Akhirat kekal selama pada Allah-

Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan